خونریزی غیر طبیعی رحم

خونریزی غیر طبیعی رحم را جدی بگیرید

یک جراح و متخصص زنان تاکید کرد: خونریزی پس از یائسگی و یا هر گونه خونریزی غیرمعمول باید هر چه سریعتر مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

به گزارش نامه نیوز به نقل از ایسنا، دکتر الهام السادات هاشمیان نایینی با اشاره به اینکه بیشتر زنان حداقل یک بار در طول زندگی خونریزی رحمی غیرطبیعی را تجربه میکنند، گفت: در اکثر موارد خونریزی نامنظم رحمی دو سال اول قاعدگی و نیز دو تا سه سال پیش از یائسه شدن رخ می دهد.

 

وی در خصوص الگوی نامنظم خونریزی رحمی گفت: در مواردی که خونریزی در فواصل بین دو سیکل عادت ماهیانه یا متعاقب رابطه جنسی رخ دهد غیرطبیعی تلقی میشود.

 

هاشمیان نایینی یادآور شد: لکه بینی در هر زمانی از سیکل قاعدگی، خونریزی سنگینتر از حد معمول و همچنین خونریزی پس از یائسگی باید هر چه سریعتر توسط پزشک مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

این جراح و متخصص زنان با بیان اینکه علت خونریزی نامنظم اغلب بر اثر اختلالات تعادل هورمونها در افراد تازه به بلوغ رسیده و یا در زنان نزدیک به سن یائسگی رخ میدهد، گفت: قاعدگیها اغلب در این زمان نامرتب یا سنگین است. بسته به میزان سطوح هورمونها، تخمک گذاری ممکن است وجود داشته باشد یا سیکل بدون تخمک گذاری باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه خونریزی نامنظم قاعدگی علل متفاوتی دارد، گفت: فیبروم رحم، پولیپهای دهانه رحم و یا آندومتر، عفونتهای رحم ، بارداری خارج رحمی، سقط جنین، کیست تخمدان، سرطان رحم، سرطان سرویکس و یا واژن و همچنین مشکلاتی در رابطه با روشهای جلوگیری مثل دستگاه داخل رحمی و نیز مصرف قرص پیشگیری از بارداری موجب بروز خونریزی غیرطبیعی میشود.

 

هاشمیان نایینی در پایان خاطرنشان کرد: زنان باردار و یا یائسه باید به محض داشتن هر نوع لکه بینی و یا خونریزی رحمی سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنند تا درمان مقتضی هر چه سریعتر تجویز شود.

لینک خبر : ایسنا

دکتر الهام السادات هاشمیان نایینی 5474 بازدید 1396/01/23 0 نظر

دیدگاه کاربران

;





;

اطلاعات و دسترسی ها

ساعات کاری مطب  :

شنبه ،دوشنبه و چهارشنبه

8:30 صبح الی 12 ظهر

3 بعدازظهر تا 9 شب

یکشنبه و سه شنبه

8:30 صبح الی 12 ظهر

شماره تماس مطب

031-46261835

 با ما در شبکه های اجتماعی

 اینستاگرام

 لینکداین

 تویتر

آپارات

 فیس بوک

لینک های مفید

دکتر الهام السادات هاشمیان نائینی - جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی

جستجو در وب سایت

رفتن به بالا

لطفا کمی صبر کنید ...