کرم‌های ضدقارج در دوران بارداری

مصرف برخی از کرم‌های ضدقارج در دوران بارداری مجاز است

یک جراح و متخصص زنان با اشاره به اینکه عفونت‌های قارچی از مشکلات شایعی است که در دوران بارداری به علت تغییرات هورمونی بروز می‌کند، گفت: استفاده از بعضی کرم‌ها یا شیاف‌های ضد‌قارچ در این دوران بلامانع است.

دکتر الهام السادات هاشمیان نایینی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با اطمینان کامل می‌توان با استفاده از کرم‌ها یا شیاف‌های ضد‌قارچ، عفونت مخمری دوران بارداری را درمان کرد.

وی با بیان اینکه در هر زمان از بارداری می توان از میکونازول (miconazole) و کلوتریمازول (clotrimazole) استفاده کرد، گفت: استفاده از این داروها بدون آن که خطری از ‌نظر بروز نقص‌های تولد یا سایرعوارض بارداری به‌ وجود آید، بلامانع است.

این جراح و متخصص زنان یادآور شد: برای به‌ دست ‌آمدن نتایج بهتر، می‌توان از یک دوره‌ هفت‌ روزه‌ این فرآورده‌ها استفاده کرد. درمورد عفونت مخمری (yeast infection)، استفاده از داروهای خانگی یا روش‌های طبیعی درمان توصیه نمی‌شود.

هاشمیان نایینی با اشاره به اینکه عفونت‌های مخمری، یک‌ نوع واژینیت یا التهاب واژن است، گفت: واژینیت زمانی بروز می‌کند که بعضی عوامل درونی یا بیرونی سبب تغییر محیط واژن شده و به رشد بیش ‌از حد یک قارچ میکروسکوپی بیانجامد که در غالب موارد کاندیدا البیکانس (candida albicans) است.

وی عفونت‌های مخمری ایجاد شده به ‌علت تغییرات هورمونی را از جمله مشکلات شایع دوران بارداری عنوان کرد و گفت: شناسه‌ها و نشانه‌های عفونت مخمری به‌صورت خاص شامل خارش واژن و پیدایش ترشح غلیظ سفید رنگی شبیه پنیر است.

هاشمیان نایینی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی ‌که این عفونت مخمری برای بار اول در دوران‌ بارداری به ‌وجود ‌آمده باشد، باید پیش ‌از مصرف بدون نسخه دارو به پزشک مراجعه کرد.

لینک خبر: خبرگزاری ایسنا

دکتر الهام السادات هاشمیان نایینی 3944 بازدید 1397/02/08 0 نظر