بایدها و نباید‌های سفر برای زنان باردار

 جراح و متخصص زنان توصیه کرد:

بایدها و نباید‌های سفر برای زنان باردار

دکتر الهام السادات هاشمیان نایینی ،جراح و متخصص زنان با بیان اینکه مسافرت با وسایل شخصی نباید برای شرایط جسمی زنان باردار خستگی زیاد و مفرط به‌همراه داشته باشد، تاکید کرد: حد معمول زمان سفر برای زنان باردار 5 تا  7 ساعت است.

دکتر الهام السادات هاشمیان نایینی در خصوص نکاتی که زنان باردار باید برای سفر رعایت کنند گفت: آنها باید پیش و پس از سفر استراحت کنند، کمربند خود را هنگام سفر ببند و در طی سفر هر 1 ساعت و نیم یا 2 ساعت به‌مدت 10 دقیقه استراحت و پیاده روی کنند.

این جراح و متخصص زنان با بیان این مطلب که به‌هنگام  سفر باید سرعت ماشین کنترل شده باشد تا احتمال خطرات ناشی از ضربه کاهش یابد، گفت: رانندگانی که زنان باردار به‌همراه دارند؛ باید دست اندازها را با مراقبت و آهسته سپری کنند.

مصرف مایعات زیاد برای زنان باردار به هنگام  سفر

دکتر هاشمیان نایینی غذاهای بین جاده‌ای را برای زنان باردار نا‌مناسب دانست و تاکید کرد: زنان باردار در طول سفر باید از مایعات بسیار استفاده کنند و موارد بهداشتی را دقیق تر و بیشتر از سایر افراد رعایت کنند.

پرهیز از مسافرت بیماران دیابتی و زنان پا به‌ماه

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به‌دیابت، فشار خون، زنانی که در معرض زایمان زودرس هستند، درد زیاد دارند و یا چند قلو باردار هستند، نباید مسافرت کنند. همچنین زنان بارداری که فشار‌خون دارند باید استراحت کنند و تحت کنترل باشند و یک روز در میان سونوگرافی شوند، به‌همین دلیل در صورت مسافرت نمی توانند مدام تحت کنترل باشند.

استراحت طولانی مدت برای زنان باردار در مسیر‌های طولانی

این جراح و متخصص زنان با تاکید بر اینکه زنان باردار باید دسترسی به پزشک در مکان هایی که سفر می‌کنند داشته باشند، گفت: در صورتی که مدت سفر از 5 تا  7 ساعت بیشتر باشد، زنان باردار باید در طی سفر یک استراحت چندین ساعته داشته باشند و سپس ادامه  مسیر دهند.

لینک خبر : وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی -پایگاه جامع آموزش وفرهنگ سازی سلامت

 

دکتر الهام السادات هاشمیان نایینی 4020 بازدید 1396/12/25 0 نظر

دیدگاه کاربران

;





;

اطلاعات و دسترسی ها

ساعات کاری مطب  :

شنبه ،دوشنبه و چهارشنبه

8:30 صبح الی 12 ظهر

3 بعدازظهر تا 9 شب

یکشنبه و سه شنبه

8:30 صبح الی 12 ظهر

شماره تماس مطب

031-46261835

 با ما در شبکه های اجتماعی

 اینستاگرام

 لینکداین

 تویتر

آپارات

 فیس بوک

لینک های مفید

دکتر الهام السادات هاشمیان نائینی - جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی

جستجو در وب سایت

رفتن به بالا

لطفا کمی صبر کنید ...