سوزش معده 80 درصد زنان باردار

80درصد زنان باردار از سوزش معده رنج می‌برند

راهکارهای طلایی که زنان باید بدانند

جراح و متخصص زنان با بیان اینکه 80 درصد زنان باردار از سوزش معده رنج می‌برند، گفت:زنان باردار باید از خوردن غذا‌های ادویه دار، چرب و سرخ کردنی و دیر هضم پرهیز کنند.

الهام السادات هاشمیان نایینی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در ارتباط با مشکل سوزش معده در زنان باردار اظهارداشت: 80 درصد زنان  در دوران خاصی از بارداری  سوزش معده را تجربه می‌کنند که در واقع سوزش معده و ترش کردن دردی شدید و سوزنده در قفسه‌ سینه است که بر اثر عبور اسید معده از شکم به مری ایجاد می‌شود.

وی افزود: زنان باردار با تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی خود می‌توانند تا حدودی مشکل را حل کنند و درمان‌هایی مطمئن در بارداری نیز در این زمینه وجود دارد.

هاشمیان نایینی گفت: علائم سوءهاضمه و سوزش معده در بارداری همان علائمی هستند که برای افراد عادی ایجاد می‌شود.

جراح و متخصص زنان گفت: علامت اصلی درد یا احساس ناراحتی در قفسه‌ سینه یا شکم است. این مشکل در هر مرحله از بارداری ممکن است به وجود آید. اگرچه علائم ممکن است در اواخر بارداری و از هفته 27 به بعد شدیدتر و مکررتر باشد.

وی یادآور شد: زنان باردار برای بهبود نسبی این مشکل، باید حجم غذا را در هر وعده کاهش و تعداد وعده های غذایی را افزایش دهند.

هاشمیان نایینی اضافه کرد: زنان باردار باید از خوردن غذا‌های ادویه دار، چرب و سرخ کردنی و دیر هضم پرهیز کنند. همچنین از خوردن غذا  قبل از خواب پرهیز کرده و هنگام خواب سر و شانه‌هایشان را به وسیله بالش های متعدد بالا نگه دارند. همچنین از نوشیدن مایعات در هنگام صرف غذا بپرهیزند.

جراح و متخصص زنان با تأکید بر اینکه برخی دارو‌هایی که برای ترش کردن تجویز می‌شوند، در دوران بارداری بی‌خطر است، گفت: در صورتی که ترش کردن برای زنان باردار غیر قابل تحمل باشد باید با پزشک خود مشورت کنند.

لینک خبر : خبرگزاری فارس

دکتر الهام السادات هاشمیان نایینی 4002 بازدید 1397/01/03 0 نظر