آب استخر وعفونت های قارچی

برخی عوامل موثر در بروز عفونتهای قارچی زنان

یک جراح و متخصص زنان با تاکید بر اینکه بر خلاف تصور عامه مردم با استخر رفتن کسی دچار عفونت قارچی نمیشود، نسبت به پوشیدن لباسهای تنگ در زنان بویژه در تابستان و بروز عفونتهای قارچی هشدار داد.

 

دکتر الهام السادات هاشمیان نایینی در گفتوگو با خبرنگار سلامت ایسنا - منطقه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه محیط واژن شرایط اسیدی خاصی دارد که در حالت طبیعی مانع عفونتهای گوناگون میشود، گفت: آب استخر به تنهایی زمینهساز بروز عفونتهای قارچی نیست، بلکه عواملی که باعث بر هم خوردن محیط اسیدی واژن میشوند، بروز این نوع عفونتها را به دنبال دارند. محیط طبیعی واژن حالت اسیدی دارد. بیش از 30 میکروارگانیسم داخل واژن وجود دارد، اما وقتی به هر دلیلی این شرایط اسیدی تغییر کند، امکان بروز عفونتهای متعدد بیشتر میشود.

 

وی یادآور شد: مصرف آنتیبیوتیکها برای بیماریهای گوناگون ممکن است حالت اسیدی واژن را مختل کند یا اختلال در محیط واژن، ممکن است در کسانی که قرصهای جلوگیری مصرف میکنند، ایجاد شود.

 

هاشمیان نایینی با تاکید بر اینکه آب استخر به تنهایی زمینه ساز بروز عفونتهای قارچی نیست، افزود: این حالت در دوران بارداری و برخی بیماریها مانند دیابت کنترل نشده هم ممکن است دیده شود.

 

این جراح و متخصص زنان تصریح کرد: آنچه باعث میشود در بهار و به ویژه تابستان مشکل عفونتهای قارچی بیشتر دیده شود، گرمای هوا و تاثیر لباسهایی مانند شلوارهای جین تنگ است که محیط واژن را مختل میکند.

 

هاشمیان نایینی خاطر نشان کرد: شستوشوی واژن با آب معمولی و خشک نگه داشتن آن و پوشیدن لباسهای راحت، بهترین راه پیشگیری از بروز عفونتهای قارچی است. حتی استفاده از محلولهای ضدعفونیکننده مانند بتادین یا صابون بیش از حد نه تنها فایدهای ندارد بلکه خود میتواند عامل مستعد کننده عفونت قارچی باشد.

لینک خبر :  خبرگزاری ایسنا

 

دکتر الهام السادات هاشمیان نایینی 5200 بازدید 1396/02/05 2 نظر

دیدگاه کاربران

الینا 1396/03/08 12:00 صبح
سلام خانم دکتر سونا و جگوزی برای زنان باردار ایرادی نداره ؟ممنون
الینا 1396/03/08 12:00 صبح
سلام خانم دکتر سونا و جگوزی برای زنان باردار ایرادی نداره ؟ممنون
;





;

اطلاعات و دسترسی ها

ساعات کاری مطب  :

شنبه ،دوشنبه و چهارشنبه

8:30 صبح الی 12 ظهر

3 بعدازظهر تا 9 شب

یکشنبه و سه شنبه

8:30 صبح الی 12 ظهر

شماره تماس مطب

031-46261835

 با ما در شبکه های اجتماعی

 اینستاگرام

 لینکداین

 تویتر

آپارات

 فیس بوک

لینک های مفید

دکتر الهام السادات هاشمیان نائینی - جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی

جستجو در وب سایت

رفتن به بالا

لطفا کمی صبر کنید ...