تشخیص قطعی آندومتریوز

تشخیص قطعی آندومتریوز

یک جراح و متخصص زنان با تاکید بر اینکه آندومتریوز با طیفی از علایم همراه است، گفت: شایعترین نشانه آندومتریوز درد مزمن لگنی است و تشخیص این عارضه جراحی لاپاراسکوپی است.

 

دکتر الهام السادات هاشمیان نایینی در گفتوگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه آندومتریوز بیماری شایعی در زنان است، گفت: این عارضه با قرار گرفتن غیرطبیعی بافت غددی و استرومایی شبه آندومتر (آندومتر بافت داخلی رحم است) بروز میکند.

 

وی افزود: یک علامت عمده آندومتریوز درد مزمن لگنی است که میتواند به ناتوانی فیزیکی و عوارض روانی – اجتماعی منجر شود. این بیماری کار، مقاربت و روابط اجتماعی فرد مبتلا را تحت تاثیر قرار میدهد.

 

هاشمیان نایینی یادآور شد: آندومتریوز یک اختلال پیچیده است که اغلب تشخیص داده میشود، اما به صورت مناسب درمان نمیشود.

 

این جراح و متخصص زنان گفت: کیستهای آندومتریوز از جمله شایعترین کیستهای تخمدان هستند که در جراحی مشاهده میشوند و لاپاراسکوپی میتواند در درمان آن موثر و کارآمد باشد. پس از انجام عمل جراحی اغلب پزشک درمانهای هورمونی را تجویز میکنند و به طور معمول کیست آندومتریوز به زودی عود نمیکند.

 

هاشمیان نایینی با تاکید بر اینکه آندومتریوما به سادگی با جراحی و برداشتن کیست خارج میشود، روش تشخیص آندومتریوز را جراحی لاپاراسکوپی عنوان کرد و گفت: ابتلای اقوام نزدیک به بیماری آندومتریوز شانس ابتلا را در افراد بیشتر میکند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: آندومتریوز هرچه در سنین پایینتر بروز کند، نشان دهنده شدیدتر بودن بیماری است. مهمترین نکته در علل ژنتیکی بیماری آندومتریوز چند ژنی بودن آن است؛ به نحوی که از 10ها تا 100ها ژن در بروز این بیماری تاثیر دارند و متعدد بودن ژنها مطالعه آن را از نظر ژنتیکی مشکلتر میکند.

لینک خبر :  خبرگزاری ایسنا

دکتر الهام السادات هاشمیان نایینی 5185 بازدید 1396/01/29 0 نظر

دیدگاه کاربران

;





;

اطلاعات و دسترسی ها

ساعات کاری مطب  :

شنبه ،دوشنبه و چهارشنبه

3 بعدازظهر تا 9 شب

یکشنبه و سه شنبه

8:30 صبح الی 12 ظهر

شماره تماس مطب

031-46261835

 با ما در شبکه های اجتماعی

 اینستاگرام

 لینکداین

 تویتر

آپارات

 فیس بوک

لینک های مفید

دکتر الهام السادات هاشمیان نائینی - جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی

جستجو در وب سایت

رفتن به بالا

لطفا کمی صبر کنید ...