کاهش عوارض قرص های ضدبارداری

عوارض قرصهاي ضدبارداري با مصرف واژينالي آن كاهش مییابد

يک جراح و متخصص زنان گفت: تهوع شديد پس از مصرف قرصهاي خوراكي پيشگيري از بارداري، از شايعترين علت عدم مصرف قرص است كه با مصرف واژينالي آن ميتوان از اين عارضه پيشگيري كرد.

 

دكتر الهام السادات هاشميان ناييني در گفت وگو با خبرنگار سلامت ايسنا منطقه دانشگاه علوم پزشكي تهران، با اشاره به اينكه تجويز واژينال قرصهاي خوراكي پيشگيري از بارداري روشي جايگزين براي تجويز قرصهاي ضدبارداري است، اظهار داشت: با استفاده از اين روش در افرادي كه قادر به مصرف خوراكي قرصهاي ضدبارداري نيستند، اثرات ضد بارداري با مصرف واژينال قرصهاي ضدبارداري ايجاد ميشود.

 

وي در ادامه با اشاره به افزايش تعداد بيماراني كه نيازمند شيمي درماني هستند، گفت: التهاب مخاط و درجات شديد استفراغ و تهوع در اين بيماران مانع از مصرف خوراكي قرصهاي ضدبارداري مي شود، بنابراین بيماران ميتوانند با مصرف واژينال خوراكي قرصهاي ضدبارداري خوراكي، از مزاياي پيشگيري از بارداري اين قرصها بهرهمند شوند.

 

اين جراح و متخصص زنان كاربرد ديگر استفاده از اين روش را در بيماران متقاضی جراحي چاقي عنوان كرد و افزود: در هجده ماه اول پس از جراحي چاقي، بارداري ممنوع است و بدليل سوء جذب گوارشي قرصها در اين دورهي زماني، تجويز واژينال قرصهاي پيشگيري از بارداري روشي مناسب جهت پيشگيري از بارداري است.

 

دكتر هاشميان با تاكيد بر اينكه بسياري از زنان قادر به مصرف خوراكي قرصهاي پيشگيري از بارداري نيستند، گفت: تهوع شديد پس از مصرف اين قرصها از شايعترين علت عدم مصرف قرص است كه با مصرف واژينال ميتوان از اين عارضه پيشگيري كرد.

 

وي با اشاره به اينكه هنگام مصرف واژينال بايد قرص در قسمت فوقاني واژن قرار داده شود، يادآور شد: بر اساس آخرين مطالعات، تجويز واژينال يك قرص در روز كارآيي معمول قرصهاي ضد بارداري را دارد ولي قبل از انجام اين تحقيقات مصرف روزانه دو قرص جهت رسيدن به سطح خوني مورد نظر هورمون توصيه ميشود.

 

اين جراح و متخصص زنان با تاكيد بر اينكه انواع قرصهاي ضد بارداري خوراكي موجود در بازار با اين روش قابل تجويز است، ادامه داد: تجويز واژينال قرص با كاهش چشمگير عوارض جانبي همراه است و بايد حداقل 4 ساعت پس از مصرف قرص، فرد از انجام هر گونه حرکت جدا پرهيز كند.

 

دكتر هاشميان با تاكيد بر اينكه ممنوعيت مصرف واژينال قرصها، مواردي است كه در خصوص مصرف خوراكي قرص وجود دارد، خاطرنشان كرد: مصرف سيگار، سنين بالاتر از 35 سال، سابقهي لخته شدن خون در پاها، افزايش فشار خون كنترل نشده، ديابت كنترل نشده، كلسترول بالاي خون و سرطان شناخته شده يا مشكوك از موارد منع مصرف قرص است.

لینک خبر : خبرگزاری ایسنا
 

 

دکتر الهام السادات هاشمیان نایینی 4658 بازدید 1396/02/12 1 نظر

دیدگاه کاربران

کشتکار 1396/03/12 12:00 صبح
سلام بسیار مفید بود ممنون
;





;

اطلاعات و دسترسی ها

ساعات کاری مطب  :

شنبه ،دوشنبه و چهارشنبه

8:30 صبح الی 12 ظهر

3 بعدازظهر تا 9 شب

یکشنبه و سه شنبه

8:30 صبح الی 12 ظهر

شماره تماس مطب

031-46261835

 با ما در شبکه های اجتماعی

 اینستاگرام

 لینکداین

 تویتر

آپارات

 فیس بوک

لینک های مفید

دکتر الهام السادات هاشمیان نائینی - جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی

جستجو در وب سایت

رفتن به بالا

لطفا کمی صبر کنید ...