یبوست مشکلی شایع در بارداری

یبوست مشکلی شایع در بارداری

یک جراح و متخصص زنان با بیان اینکه در دوران بارداری، حرکت مواد زاید آهستهتر از زمان معمول میشود، گفت: این آهستگی باعث میشود آب موجود در این مواد جذب شود و این جذب آب باعث یبوست میشود.

دکتر الهام السادات هاشمیان نایینی در گفتوگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه به علت تغییرات  هورمونی در بارداری تغییرات زیادی در بدن ایجاد میشود که به سادگی میتوان با آنها این دوران را سپری کرد، گفت: اغلب در نخستین بارداری، یبوست، یکی از بدترین تغییرات به شمار میرود.

وی با تاکید بر اینکه اثر پروژسترون بر عضلات صاف جداره رودهها موجب ایجاد یبوست در بارداری میشود، افزود: یبوست دوران بارداری و بعد از زایمان به طور معمول در تمامی زنان بروز میکند.

هاشمیان نایینی یادآور شد: با بکارگیری نکات تغذیهای ساده میتوان از تشدید یبوست در بارداری پیشگیری کرد و در صورت رعایت این نکات نیازی به مصرف دارو نیست.

این جراح و متخصص زنان گفت: در دوران بارداری، حرکت مواد زاید آهستهتر از زمان معمول میشود. این آهستگی باعث میشود آب موجود در این مواد جذب شود. این جذب آب در بروز یبوست دخیل است.

وی افزود: استفادهبیشتر از مایعات به نرم شدن محتویات روده کمک میکند. بعد از تولد کودک نیز مصرف مایعات از اهمیت خاص برخوردار است. بویژه اگر مادر، شیر هم بدهد.

هاشمیان نایینی گفت: بدن مادر تمامی مایعاتی را که مصرف میشوند در ساخت شیر به کار میگیرد. در صورتی که به مقدار کافی، مایعات مصرف نشود، نتیجهبروز یبوست ناراحت کننده است.

وی تاکید کرد: در دوران بارداری باید از دانههای کامل که دارای سبوس باشند مانند نانهای سبوسدار و نیز میوه، سبزی و انواع لوبیا استفاده کرد. درصورت نیاز و تایید پزشک معالج میتوان از افزودنیهای فیبردار مخلوط با آب استفاده کرد.

هاشمیان نایینی در پایان گفت: انجام نرمش جسمی روزانه به منظم شدن حرکات روده کمک میکند و در صورتی که پزشک صلاح بداند، استفاده از نرمکنندههای مدفوع برای مرطوب نگاه داشتن محتویات روده تجویز میشود.

لینک خبر : خبرگزاری ایسنا

 

دکتر الهام السادات هاشمیان نایینی 4570 بازدید 1396/02/16 0 نظر

دیدگاه کاربران

;





;

اطلاعات و دسترسی ها

ساعات کاری مطب  :

شنبه ،دوشنبه و چهارشنبه

8:30 صبح الی 12 ظهر

3 بعدازظهر تا 9 شب

یکشنبه و سه شنبه

8:30 صبح الی 12 ظهر

شماره تماس مطب

031-46261835

 با ما در شبکه های اجتماعی

 اینستاگرام

 لینکداین

 تویتر

آپارات

 فیس بوک

لینک های مفید

دکتر الهام السادات هاشمیان نائینی - جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی

جستجو در وب سایت

رفتن به بالا

لطفا کمی صبر کنید ...